divendres, 17 d’abril del 2020

Hello!!! Teniu ganes de fer bricolatge? i teniu lloc per un elefant?



Bon divendres famílies, us ve de gust cantar en anglès amb els més petits de la casa?

- Aquí us passem una cançó on podreu aprendre el nom dels colors en anglès de manera divertida.

L'Oxanna  jugant remarca molt els colors de les coses quan interactua  amb els infants .


https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY&feature=youtu.be


Ara us ensenyem que hem fet bricolatge amb coses que la Meri a trobat per casa.
Si no teniu cap fusta es pot fer de base amb un cartró dur.



Una vegada muntat, la Meri ho ha col·locat a l'alçada dels infants i ara ja hi poden interactuar amb la proposta, per treballar la coordinació mà-ull, la psicomotricitat manual i la resolució de problemes.





Ara us necessitem per resoldre un problema que te la Carme,...ens ajudeu?
A veure si ens doneu idees!!!





I per acabar, us volem també recordar que encara que està molt bé que aquests dies busquem sovint com entretenir els nostres infants amb propostes que ens arriben de diferents llocs, també és important  deixar espai i temps als infants perquè ells aprenguin  a ser autònoms jugant. I que de vegades o sovint quan ho aconsegueixen i són capaços, el joc lliure i espontani és el més enriquidor.





El juego de los niños debe ser libre y espontáneo


eljuegolibre
Los adultos somos los primeros que debemos respetar y dar al juego espontáneo de los niños/as el lugar que le corresponde, sin interferir, ni dirigir como tanto nos gusta hacer.
Hoy en soñando una escuela, Turquesa nos habla de su importancia, de cómo aplicarlo también en la escuela pública, nos acerca a verdaderos expertos en el tema y nos hace una invitación final que no puedes rechazar.
Adelante…

La importancia del juego espontáneo

Los niños pequeños utilizan el juego libre y espontáneo para asimilar todo aquello que les rodea, depositan sobre él las experiencias que han vivido, a través de él son capaces de expresar cómo se sienten o cómo se han sentido con una situación concreta, experimentan, crean, imitan, repiten el comportamiento de los adultos y las personas que le acompañan, cambian de rol para comprender el comportamiento de unos y otros…
En definitiva, es una herramienta para entender el mundo.
Ahora bien, el juego, para que cumpla realmente con su propósito, ha de ser libre, no directivo, sin interferencias.

El rol del adulto

El adulto ha de tener un rol de acompañante, observar que el niño esté seguro, tenga sus necesidades cubiertas y actuar e interferir en el juego en el caso de que sea necesario (por ejemplo si son varios niños y hay algún conflicto o si hay un límite establecido en el que a cierta hora nos vamos a bañar) o en el caso de que el niño lo pida.
jugandocontelass

El niño aprende jugando

Si todavía no conocéis a André Stern os lo recomiendo muchísimo. Él nunca fue a la escuela y todo lo que ha aprendido en su vida, lo ha hecho a través del juego. Me encanta una frase en la que dice “el niño no es capaz de diferenciar entre jugar y aprender”.
Esto es realmente revelador, no solo porque lo diga André, sino porque muchas experiencias y metodologías abalan este hecho: el niño aprende jugando.
Por naturaleza el niño se va a interesar antes o después por una cosa o por otra, esto es así, el ser humano es curioso por naturaleza.
En ese momento, cuando el niño se siente motivado por alguna cosa en concreto, cuando de verdad elige lo que quiere aprender, no encontrará barrera posible para detenerlo.
Es por ello que hemos de estar muy atentos a las cosas que despiertan un vivo interés en nuestros hijos, en nuestros alumnos, porque es a través del juego en que los aprendizajes que van implícitos quedan grabados de manera eficaz.


Per avui, doncs,... res més!!! Deixem aquest espai per potenciar el joc lliure i espontani dels infants!!!


TO ANIRÀ  BÉ !!! 
Continuem, pel benestar de tots, amb  NOSALTRESENSQUEDEMACASA!!!



3 comentaris:

  1. La Joana diu que posem l'elefant al pati, quan acabi el coronavirus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, molt bon lloc,...a l'aire lliure i amb molt d'espai per jugar!!!

      Elimina
    2. Joana ho has pensat molt bé això!!! Així podrem jugar amb ell sempre que vulguem!

      Elimina

Deixa un comentari