dimecres, 8 d’abril de 2020

Anem a fer soroll musical, mirar contes i a relaxar-nos.






Bona tarda!!! Avui estem animades i comencem amb molta marxa!!!

Us proposem una activitat molt sonora i molt divertida, aviseu als veïns que durant una estona us divertireu fent música amb estris de la cuina!!!


Aquí teniu la proposta presentada a casa del Vador i que comparteix amb la seva germana!!



Ara podeu comprovar el resultat,...es van divertir d'allò més!!!



Si disposeu de jardí o terrassa també és una proposta molt bona perquè el soroll minva!!!




Després de tanta de creació musical podeu anar a mirar un conte o escoltar-lo. Us passem un enllaç on podreu trobar molts contes per escollir el que més us interessi.

https://get.google.com/albumarchive/110258442099006389783

També amb el personatge popular del Patufet podeu escoltar i mirar aquest conte que ens explica el que estem vivint amb el virus del coronavirus.

https://www.diarimes.com/noticies/actualitat/2020/04/02/el_patufet_coronavirus_conte_perque_els_petits_agafin_consciencia_79566_1095.html?



I per els que voleu a necessiteu viure una experiència més tranquil.la i relaxant amb el vostre infant aquest cop us aconsellem destinar una estona al massatge.




El massatge infantil de 0 a 3 anys


El massatge a l’ educació infantil és tracta com una estimulació dels sentits dels infants i també per afavorir els vincles afectius entre els pares i educadors amb els infants a través de la comunicació a través del tacte.
Des de edats ben primerenques seria un bon moment per iniciar el massatge tot tenint en compte que és en aquest període d’edat quan l’infant descobreix el que l’envolta mentre gateja. Es pot aprofitar per a dur a terme el massatge en el moment canvi de bolquers, en el moment del descans, després de la migdiada…
D’1 a 2 anys augmenta l’autonomia personal i el domini del llenguatge, per tant, podem trobar la negativa del infant al proposar-li el massatge, o al contrari, que ens ho demani el propi nen/a. El massatge s’hauria de fer sempre que l’infant vulgui i introduir-ho en els moments que es porten a terme en el joc espontani o com un element més dins de la sessió de psicomotricitat.
De 2 a 3 anys es pot introduir dins de les sessions de pricomotricitat o amb activitats generals a l’aula de tipus grupal durant tot el curs.
PREPARACIÓ DEL ESPAI
Es recomana que l’espai sigui càlid i acollidor. La il·luminació ha de ser tènue, sense que l’infant estigui enlluernat. Sempre serà millor treballar amb llum natural. L’espai ha de disposar d’una bona ventilació, amb una temperatura adequada, podem incluir dins de la sessió música relaxant, si porta lletra es por aprofitar per cantar-la mentre li fem el massatge al nen/a. Hem de tenir un to de veu suau i relaxant que li doni sensació de pau i tranquil·litat, podem aprofitar per explicar un conte o parlar durant l’aplicació del massatge.
Haurem de preparar una tovallola o empapadors d’un sol ús per col·locar-la sota l’infant. En el cas dels nens, serà necessari que portin més d’una per posar-la sobre les cames i evitar possibles accidents.També hem de tenir els olis al costat, els olis són essencials per facilitar els moviments sobre el cos de l’infant, han de ser olis naturals i es poden barrejar amb 1 o 2 gotes d’olis essencials; aquesta barreja s’utilitzarà amb infants més grans d’un any, no obstant abans de la aplicació del oli, s’ha de tenir certa precaució i demanar permís a les famílies sobre la seva utilització, ja que els olis poden provocar intoleràncies.
La persona ha realitzar el massatge és important que estigui completament relaxada i vestir amb roba còmoda que permeti fer moviments necessaris sense que tibui o fregui la pell, sobretot serà important treure’s complements com rellotges, anells, polseres…i tenir les ungles curtes per evitar esgarrapar l’infant.
Durant el massatge hem d’estar atents als senyals que ens doni l’infant per tal d’aturar el massatge en el moment adequat.  En acabar, farem un petó, una abraçada i preguntarem al infant si li agradat.
DIFERENTS MOVIMENTS
Hi ha moviments estimulants que són els que es dirigeixen cap al cor, com ara l’arrossegament (passar la mà sobre la pell com si arrosseguéssim) l’amassament (moviments circulars amb les puntes dels dits sobre la pell o determinats músculs) , la percussió (petits copets amb la mà concava a l’esquena o al pit de l’infant)  i el buidatge suec (impulsa arrossegament cap el cor i es fa als braços i cames, desplaçant del turmell cap al maluc, i del canell fins a l’espatlla).
Aquestes són algunes de les tècniques que podem trobar en diferents parts del cos com les cames, torax, braços, cara, esquena.
Us adjunto un video  fent un massatge a una nena de 3 anys, cal comentar que la nena li va encantar!!! Per poder veure el video cliqueu a sota.
I a més a més, gràcies a la col·laboració de la Montse Làzaro del centre d'estètica VIU  de Riudoms que ens ha confeccionat una sessió de massatge per nosaltres, podeu observar com  estimular totes les parts del cos de l'infant .




Ara que ja estem molt relaxats  aprofitem per fer la reflexió de què si alguna cosa podem treure d'aquest llarg confinament familiar a casa, és el fet que estem disposant de molt de temps per jugar amb els nostres fills/es i cal ser conscients que aquest temps per ells els està resultant molt important i satisfactori, a més, és jugant com millor s'aprèn. 
Us passem un article que és molt important que ens el llegim, reflexionem i trobarem el més positiu del confinament.



I per acabar, us volem dir una cosa.... mireu el vídeo!! !🙏😊











Adéu!!! Fins aviat!!!












2 comentaris:

  1. Moltes gracies a tot lequip per totes les propostes i els videos que penjeu ens anima i ajuda molt esperem que aixo pasi ben aviat! Un peto a totes en especial a la clase dels estels!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per aquestes paraules tan boniques!!
    Molts petons!

    ResponElimina

Deixa un comentari